Běžecké tipy pro začátečníky

19.02.2014 | 17574x Shlédnutí | Vít Schlesinger | Sport

Běh je zdarma, můžete ho provozovat kdekoli a spaluje se při něm více kalorií než při jakémkoli jiném běžném cvičení. Pravidelné běhání může snížit riziko chronických onemocnění jako jsou: onemocnění srdce, cukrovka II.typu, a riziko mozkové mrtvice. Pomůže vám také zvednout náladu a udržet váhu pod kontrolou. Není proto žádným překvapením, že běh je poslední dobou v módě. Milují ho celebrity jako je Gordon Ramsay, Nigella Lawson a Katie Price.

Tyto články mají pomoci začátečníkům udělat z běhu bezpečný a příjemný zážitek, ale také poskytnout tIpy, jak neztrácet motivaci.

Kolik kaloriií spálí 60kg vážící člověk za 30 min.:

  • běh (9,6 km/h): 300 kal.
  • tenis (dvouhra): 240 kal.
  • plavání (pomalý kraul) 240 kal.
  • cyklistika (19-22 km/h) 240 kal.

Než začnete

Pokud se necítíte ve formě, zotavujete se ze zranění nebo máte pochybnosti o svém zdravotním stavu, zajděte si, než začnete běhat, k praktickému lékaři. Pokud jste nějakou dobu aktivně nesportovali, měli byste si před tím, než pokročíte k běhu, nejprve mírně zlepšit kondici. 

K běhu nepotřebujete téměř žádné vybavení, ale pár dobrých běžeckých bot, které sednou typu vašeho chodidla, snížíte tak riziko zranění. Na trhu je mnoho typů bot, nechte si proto raději poradit prodejcem specializujícím se na běžeckou obuv, který posoudí typ vašeho chodidla a najde pro vás ty správné boty. Funkce tlumičů nárazu se u bot časem snižuje a vzniká tak riziko zranění. Proto se doporučuje běžeckou obuv vyměnit po každých cca 482 km.

Běh si naplánujte. Vymyslete kdy a kde (přesnou trasu a čas) budete běhat a zapište si to do diáře. Tak na to nezapomenete.

Začínáme

Abyste se vyhnuli zranění a vychutnali si zážitek z běhu, je nutné se uvolnit, běhat pomalu a postupně zvyšovat tempo.

Každý běh začněte mírnou, alespoň 5minutovou rozcvičkou. Můžete do ní zahrnout rychlou chůzi, pochodování na místě, zvedání kolen, úkroky stranou nebo chození do schodů.

Začněte chůzí na tak dlouhou dobu, jak je vám příjemné (10–30 minut).

Až budete bez problémů schopni chodit 30 min., zahrňte do chůze několik minutových až dvouminutových intervalů běhu v rychlosti, která vám je příjemná.

S postupem času prodlužujte intervaly běhu, dokud nejste schopni běžet nepřetržitě 30 minut.

Běhejte s uvolněnými pažemi a rameny, lokty pokrčené. Udržujte tělo ve vzpřímené pozici a plynulé tempo, dotýkejte se země prostředkem chodidla. Pro více informací o správné technice běhu sledujte naše stránky.

Po každém běhu věnujte několik minut chůzi, abyste vychladli a následně jemně protáhněte svaly na nohou. Vyzkoušejte naši sestavu cviků na protažení.

Pravidelný běh pro začátečníky znamená běhat alespoň dvakrát týdně. Váš běh se bude zlepšovat, jak se bude tělo adaptovat na odpovídající tréninkové podněty.

Nezapomeňte. Je lepší běhat dvakrát týdně každý týden, než běhat jeden týden šestkrát a pak tři týdny neběhat vůbec.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je řešením pro každého

Logo

Proč NUTRIADAPT?

Zdravotní dokumentace

Stejně jako je normální se starat o své zdraví a chodit na pravidelné preventivní prohlídky k lékaři.

Je přirozené si udržovat zdravou hmotnost. Je-li vysoká, výrazně nám zhoršuje kvalitu života. Od zadýchávání se do schodů, estetického hlediska, zhoršení civilizačních chorob, jako je mj. cukrovka nebo vysoký cholesterol, až po kratší dobu života. Je správné se o své tělo v různých etapách života starat tak, abyste dokázali naplnit váš cíl a mít tak "RADOST ZE SEBE". A my vám s tím rádi pomůžeme.

Stetoskop

Protože u nás najdete pouze vysoce kvalifikované odborníky na úpravu hmotnosti.

Všichni naši zaměstnanci musí projít velice intenzivním vzdělávacím procesem zakončeným odbornou zkouškou. Zaměstnanci se musí neustále vzdělávat, proto navíc u nás také najdete specialisty na hubnutí dětí, sportovní výživu, apod.

Mikroskop

Náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkem nespočetného množství ověřených klinických studií.

Opírá se o fakta, nikoliv o domněnky nebo nepodložené studie. Bude vám zpracována gramážová kuchařka v osobním výživovém plánu, kde lze upravovat energetickou hodnotu i četnost porcí, a to v rozmezí 2–6 jídel denně. Osobní výživový plán respektuje i vaše chuťové preference. Potraviny, které vám nechutnají, se automaticky do osobního výživového plánu nezařadí.

Je to jednodušší,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervační formulář, naše asistentka se s vámi do dvou pracovních dní spojí a domluví termín nezávazné konzultace.

Zdravotní prohlídka

Dostavíte se na 45minutovou konzultaci, kde vám provedeme základní diagnostiku na přístroji certifikovaném pro užití ve zdravotnictví. Dozvíte se mimo jiné, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Konzultace

Pohovoříte si s naším výživovým specialistou, proberete vaše cíle, vysvětlíme vám jak se s námi dostanete na ideální hmotnost a co je potřeba udělat, abyste si ji udrželi. A to napořád.

Fill form

Pojďte do toho s námi a hubněte tak, abyste nejenom skvěle vypadal/a, ale hlavně se skvěle cítil/a.

Garance

Až 1,5 kg / týden

Při dodržení výživových
zásad našich specialistů *
Objednejte se ještě dnes
na konzultaci s výživovým specialistou
a dostanete inspirativní
jídelníček chutných večeří zdarma.

Rezervační formulář

Ringsegment