Bezpečí na prvním místě. Podívejte se na platná opatření v našich poradnách.

Jak se připravit na silvestrovský večírek

28.12.2015 | 5860x Shlédnutí | Anna Tobiášová | Hubnutí

Vánoce jste z dietního hlediska jakž takž ustáli, ale ještě je tu silvestr. A tady je nevhodných jídel, po kterých nám bude těžko a přibereme, snad ještě více. Jak se na takovou oslavu připravit a čemu se raději vyhnout?

To, nakolik silvestrovská oslava zamává s vaší váhou, můžete ovlivnit jedině vy. Naštěstí to jde překvapivě dobře, stačí se držet trojice dobrých rad.

1. Rozhoduje už nákup a příprava jídla na oslavu

Jinými slovy, to, co nekoupíte, nebudete moci sníst. A naopak, jakmile jednou nakoupíte tučné klobásy, solené oříšky a připravíte chlebíčky s majonézovým salátem, bude pro vás těžké je zároveň nejíst. Navíc je poněkud frustrující trávit oslavy tím, že si budete neustále něco zakazovat, místo abyste rovnou připravili dietní a přijatelné menu. Co tedy nakoupit?

  • Libovou uzeninu, ideálně šunku s takřka sto procenty masa, skvělý je také roastbeaf
  • Vajíčka, sytivý zdroj bílkovin, lze je různě plnit a zdobit
  • Tvaroh jako základ dietních pomazánek
  • Tmavé pečivo místo bílých vek
  • Spoustu zeleniny, o něco méně ovoce
  • Suchá vína, minerálky, vyhněte se slazeným nealkoholickým nápojům

2. Jezte tak, abyste si to nemuseli vyčítat, využívejte známé triky

Tuhle radu ocení zejména ti, kteří o tom, jaké bude silvestrovské menu, zase tak moc rozhodovat nemohli. V tom případě se držte následujících tipů:

  • Neuzobávejte neustále tak, že si něco tu a tam naberete do ruky. Vždycky si jídlo nandejte na talířek, spíše si tak uvědomíte, kolik si toho dáváte.
  • Polovinu porce na talířku by měla tvořit zelenina, díky ní budete mít pocit zasycení. Navíc skvěle poslouží, když nejíte na hlad, ale na chuť, nebo když že nevíte co s rukama, což se na oslavách běžně stává.
  • Vynechávejte přílohy, k talířku masa se zeleninou žádná není potřeba.
  • Platí to také o jídlech, v nichž je základem pečivo nebo bílá mouka, což mohou být i slané koláče nebo minipizzy, ty si nedávejte vůbec, podobně jako klasický český chlebíček se salátem, šunkou a majonézou, jediný kousek mívá přes 1000 kilojoulů.
  • Vždycky volte menší zlo. Máte na výběr mezi salámem a šunkou? Dejte si šunku. Chlebíček zeleninový nebo s uzeninou? Dejte si ten první. Můžete si vybrat, zda budete zobat dýňová semínka nebo arašídy? Semínka mají méně kilojoulů. Podobně byste měli dávat přednost zelenině před ovocem.

3. Zvláštní pozornost věnujte alkoholu

Netušeně mnoho energie v sobě skrývají alkoholické nápoje. Platí, že čím silnější alkohol je, tím více kilojoulů má. Záleží také na množství. Jak k pití přistupovat?

  • Snažte se, aby na každou vypitou sklenici alkoholického nápoje připadala sklenice vody, zaplníte si tím žaludek, a navíc snížíte riziko toho, že vás druhý den sejme kocovina.
  • Ideálním alkoholickým nápojem je suché bílé víno (200 až 250 kJ/100 ml), případně víno červené (250 až 300 kJ/100 ml), vyhovuje i suchý sekt.
  • Půllitr piva má podle druhu 600 až 900 kilojoulů.
  • Z aperitivů je nejdietnější cinzano s energetickou hodnotou kolem 580 kJ, dále martini a campari s podobnou hodnotou kolem 950 kJ na 100 ml.
  • Nejhorší ze všeho jsou pak míchané sladké koktejly, do nichž kromě alkoholu patří limonády, sirupy a podobné, jeden nápoj má přes 1000 kilojoulů.

A ještě něco. Zatímco Vánoce jsou pro mnoho lidí ve znamení sladkého cukroví, na silvestra už se ho snažte nejíst. Pozor si dejte také na saláty, protože některé z nich sice obsahují zeleninu, ale také tučné sýry nebo dresinky, případně spoustu těstovin.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je řešením pro každého

Logo

Proč NUTRIADAPT?

Zdravotní dokumentace

Stejně jako je normální se starat o své zdraví a chodit na pravidelné preventivní prohlídky k lékaři.

Je přirozené si udržovat zdravou hmotnost. Je-li vysoká, výrazně nám zhoršuje kvalitu života. Od zadýchávání se do schodů, estetického hlediska, zhoršení civilizačních chorob, jako je mj. cukrovka nebo vysoký cholesterol, až po kratší dobu života. Je správné se o své tělo v různých etapách života starat tak, abyste dokázali naplnit váš cíl a mít tak "RADOST ZE SEBE". A my vám s tím rádi pomůžeme.

Stetoskop

Protože u nás najdete pouze vysoce kvalifikované odborníky na úpravu hmotnosti.

Všichni naši zaměstnanci musí projít velice intenzivním vzdělávacím procesem zakončeným odbornou zkouškou. Zaměstnanci se musí neustále vzdělávat, proto navíc u nás také najdete specialisty na hubnutí dětí, sportovní výživu, apod.

Mikroskop

Náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkem nespočetného množství ověřených klinických studií.

Opírá se o fakta, nikoliv o domněnky nebo nepodložené studie. Bude vám zpracována gramážová kuchařka v osobním výživovém plánu, kde lze upravovat energetickou hodnotu i četnost porcí, a to v rozmezí 2–6 jídel denně. Osobní výživový plán respektuje i vaše chuťové preference. Potraviny, které vám nechutnají, se automaticky do osobního výživového plánu nezařadí.

Je to jednodušší,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervační formulář, naše asistentka se s vámi do dvou pracovních dní spojí a domluví termín nezávazné konzultace.

Zdravotní prohlídka

Dostavíte se na 45minutovou konzultaci, kde vám provedeme základní diagnostiku na přístroji certifikovaném pro užití ve zdravotnictví. Dozvíte se mimo jiné, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Konzultace

Pohovoříte si s naším výživovým specialistou, proberete vaše cíle, vysvětlíme vám jak se s námi dostanete na ideální hmotnost a co je potřeba udělat, abyste si ji udrželi. A to napořád.

Fill form

Pojďte do toho s námi a hubněte tak, abyste nejenom skvěle vypadal/a, ale hlavně se skvěle cítil/a.

Garance

Až 1,5 kg / týden

Při dodržení výživových
zásad našich specialistů *
Objednejte se ještě dnes
na konzultaci s výživovým specialistou
a dostanete inspirativní
jídelníček chutných večeří zdarma.

Rezervační formulář

Ringsegment