Jsme plně otevřeni a dodržujeme přísná bezpečnostní opatření

ROZHOVOR: Když dnes začnu hubnout, můžu se v červenci vystavit na pláži?

11.05.2018 | 14027x Shlédnutí | Andrea Vašáková | Zdraví, Hubnutí, Strava, Čtení na víkend

Posezení s přáteli, dobrá nálada, pivo a vínko, které budí chuť na zobání čehokoliv, co je na stole, rozpálené grily, na kterých negrilujete jenom netučné ryby a zeleninu, jak při hubnutí výživoví poradci doporučují. Do toho zmrzlina a nanuky, které v tomhle horku chutnají ještě lépe než kdykoliv jindy v roce. Je reálné, abyste i přes všechny tyhle nástrahy do léta zhubli do plavek?

NUTRIADAPT: ROZHOVOR: Když dnes začnu hubnout, můžu se v červenci vystavit na pláži?

V souvislosti s články, které jsme publikovali v posledních několika týdnech, jsme pro vás připravili rozhovor s naší odbornicí na výživu Ing. Monikou Bartolomějovou. Ta má pro vás několik dobrých rad, které vám mohou pomoci k tomu, abyste letos stihli zhubnout do plavek.


Kdy by se mělo jíst naposledy před spaním? Je pravda, že by to měly být minimálně 2 hodiny, jak se často říkává?
 

Tady bych chtěla hlavně zdůraznit to, že není dobré jít si večer lehnout s plným žaludkem. Časový interval, který by určoval, kdy si dát před spaním poslední jídlo, vlastně oficiálně neexistuje. Ty 2 hodiny se doporučují s ohledem na to, že ne každý dokáže jít spát, když něco sní těsně krátce před tím. Dále samozřejmě záleží na tom, z čeho se tohle poslední jídlo před spaním skládá a na množství. Při redukci hmotnosti doporučujeme jíst navečer spíše lehčí jídla jako např. zeleninový salát nebo netučnou rybu, zkrátka něco, s čím se nebude naše tělo trápit a dokáže to dobře a rychle strávit. Takže pokud chce člověk zhubnout, určitě by večer neměl jíst přesolené smažené brambůrky, ale dát si něco zdravějšího a lehčího. I tady je ale potřeba dbát na míru a nepřejídat se ani zeleninou, obzvláště ne škrobovou.

 

Pokud se někdo opravdu snaží zhubnout do plavek a shodit všechno, co by na pláži nechtěl ukazovat (vezmeme-li v potaz, že má cca 5–10 kg nadváhu), může si dát nějaký alkohol, anebo ho má raději úplně vynechat?

 

Vzhledem k tomu, že alkohol jsou v podstatě prázdné kalorie, které zastavují metabolismus spalování tuků, je to opravdu o tom, co nejvíce ho omezit. Pokud bych měla uvést nějaké možný povolený limit, pak bych řekla maximálně jeden bílý vinný střik (0,2 l) nebo jedno malé nízkostupňové pivo (0,3 l) za týden. Na druhou stranu by ani tato “týdenní výjimka” neměla být pravidlem.

 

Když už si zmrzlinu dá a “zhřeší”, měl by to nějak zohlednit v jídelníčku za ten den (zmrzlina místo svačiny, večer něco ubrat atd.)?
 

 

Určitě ano. V období redukce hmotnosti je důležité nezapomínat na to, že i zmrzlina je příjmem energie. Takže o to by se mělo jíst méně a přijmout tak denně adekvátní počet kalorií. U smetanových zmrzlin a nanuků je potřeba uvědomit si také to, že smetana je  bohatým zdrojem tuků. Cukry, potažmo sacharidy, které jsou u zmrzlin a nanuků samozřejmostí, všeobecně doporučujeme konzumovat spíše dopoledne. I tady ale platí pravidlo “všeho s mírou”. Zmrzlinu si tedy dejte, ale rozhodně ne každý den.

 

V těchto teplých dnech se začíná grilovat. Jaký vliv má na to, když se člověk snaží zhubnout, konzumace jídla připraveného na grilu?
 

Lidé si často spojují grilování s nezdravým jídlem. Tak tomu ale samozřejmě být nemusí, záleží na tom, co si ugrilujete a jakým způsobem. Pokud to bude zelenina (cuketa, lilek, papriky) nebo libové maso (nejlépe hovězí nebo krůtí a kuřecí), rozhodně není na této tepelné úpravě nic špatného. Výborné jsou také houby, např. klasické žampiony nebo portobello. Problémem bývají u grilování také marinády, do kterých se to, co chceme grilovat, nakládá. Zde bych doporučila upřednostnit domácí přípravu před kupovanou marinádou, která může obsahovat různá aditiva, barviva a cukry a hodně soli. Když si maso nebo zeleninu naložíte do trochy oleje s kořením, bylinkami, malým množstvím soli a česnekem, je to v pořádku. Klientům, kteří s námi chtějí zhubnout, naši výživoví specialisté vymlouvají grilování tučných hermelínů, špekáčků, klobás, prorostlého vepřového masa nebo kukuřice, která obsahuje hodně sacharidů, atd.
 

Když někdo začne s hubnutím dnes, je opravdu reálné, že se bude moci 1. července bez obav “vystavit” na pláži?
 

Jedná se v podstatě o 6 týdnů. Takže, když přidá ke všem doporučením, která zazněla v předchozích odpovědích, dostatek pohybu, neměl by to být problém. Ovšem nehovoříme o redukci vyšší než 8 kilogramů. Zapomínat se - obzvláště v těchto teplých dnech - nesmí ani na pravidelný pitný režim. Pít by se měla hlavně čistá voda, sladkým a alkoholickým nápojům by se měl ten, kdo chce zhubnout, opravdu vyhýbat a dávat si je spíše výjimečně.

 

POKUD SE DO HUBNUTÍ PUSTÍTE, DRŽÍME VÁM PALCE A VĚŘÍME, ŽE TO DÍKY NAŠIM RADÁM ZVLÁDNETE! :)Ing. Monika Bartolomějová

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je řešením pro každého

Logo

Proč NUTRIADAPT?

Zdravotní dokumentace

Stejně jako je normální se starat o své zdraví a chodit na pravidelné preventivní prohlídky k lékaři.

Je přirozené si udržovat zdravou hmotnost. Je-li vysoká, výrazně nám zhoršuje kvalitu života. Od zadýchávání se do schodů, estetického hlediska, zhoršení civilizačních chorob, jako je mj. cukrovka nebo vysoký cholesterol, až po kratší dobu života. Je správné se o své tělo v různých etapách života starat tak, abyste dokázali naplnit váš cíl a mít tak "RADOST ZE SEBE". A my vám s tím rádi pomůžeme.

Stetoskop

Protože u nás najdete pouze vysoce kvalifikované odborníky na úpravu hmotnosti.

Všichni naši zaměstnanci musí projít velice intenzivním vzdělávacím procesem zakončeným odbornou zkouškou. Zaměstnanci se musí neustále vzdělávat, proto navíc u nás také najdete specialisty na hubnutí dětí, sportovní výživu, apod.

Mikroskop

Náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkem nespočetného množství ověřených klinických studií.

Opírá se o fakta, nikoliv o domněnky nebo nepodložené studie. Bude vám zpracována gramážová kuchařka v osobním výživovém plánu, kde lze upravovat energetickou hodnotu i četnost porcí, a to v rozmezí 2–6 jídel denně. Osobní výživový plán respektuje i vaše chuťové preference. Potraviny, které vám nechutnají, se automaticky do osobního výživového plánu nezařadí.

Je to jednodušší,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervační formulář, naše asistentka se s vámi do dvou pracovních dní spojí a domluví termín nezávazné konzultace.

Zdravotní prohlídka

Dostavíte se na 45minutovou konzultaci, kde vám provedeme základní diagnostiku na přístroji certifikovaném pro užití ve zdravotnictví. Dozvíte se mimo jiné, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Konzultace

Pohovoříte si s naším výživovým specialistou, proberete vaše cíle, vysvětlíme vám jak se s námi dostanete na ideální hmotnost a co je potřeba udělat, abyste si ji udrželi. A to napořád.

Fill form

Pojďte do toho s námi a hubněte tak, abyste nejenom skvěle vypadal/a, ale hlavně se skvěle cítil/a.
Chcete hubnout z pohodlí domova? I na toto máme řešení. Zeptejte se našich specialistů na možnost on-line služeb!

Garance

Až 1,5 kg / týden

Při dodržení výživových
zásad našich specialistů *
Objednejte se ještě dnes
na konzultaci s výživovým specialistou
a dostanete inspirativní
jídelníček chutných večeří zdarma.

Rezervační formulář

Ringsegment